Sushi!

januari 9, 2011

Denk je lekker aan de sushi te zitten, blijk je godverdomme gewoon bij de Chinees te zitten! Dat dacht ik gisteren toch even toen Novy en Ibendebiben bij onze ober navroegen waar hij eigenlijk vandaan kwam. “Leiden,” was zijn droge antwoord, maar na enig aandringen bleek ie toch wortels in China te hebben, net als de rest van het personeel. Beetje jammer voor hem dat die wortels daar lagen, want wat heb je aan wortels als ze helemaal in China liggen? Maar dat de sushi door Chinezen in plaats van Japanners was bereid deed er verder niet toe, want hij was god-de-lijk. Ibenlijk dus eigenlijk, als je Rudy moet geloven.

Als Utrechtse heb ik nog wel eens het voordeel dat mensen naar mij toe komen omdat het zo lekker centraal ligt. En dat geldt helemaal als je een ontmoeting hebt met mensen uit Roermond, Meppel en Groningen. Dus mocht ik gisteren Susy, Nicolekebolleke, Ibendebiben, Novy en Santenkraam verwelkomen in mijn fijne thuishaven. Nee ze kwamen niet met de boot, gewoon met de trein. Heel raar. Ik had alle dames al eens eerder ontmoet, behalve Santenkraam, dus ik was erg benieuwd! Maar ook zij blijkt, net als de anderen, gewoon net zo leuk en lief als op haar log. Ik had ook niet anders verwacht! En ze had ook nog eens een heel mooi boekje met onze portretten voor ons allemaal gemaakt. 😀

Na een terrasje waar Iben al meteen vrienden maakte met de lokale bevolking, schoven we met zijn zessen aan tafel bij Moto. Geen idee hoe lang dit restaurantje er al zit, ik had het eerder nog niet gezien, maar wat een ontdekking! We kregen echt heerlijke sushi, sashimi en californian role iets dinges met avocado en balsamico. Heul lekker allemaal! En als echte internetbabes begonnen we natuurlijk niet meteen te eten, maar werden er eerst foto’s gemaakt voor twitter, facebook en weblogs.

(Kijk, Novy heeft een kroontje! En het is een Chinees!)

Het eten met stokjes was voor sommige mensen nog even oefenen. Ik noem geen namen, maar ik moet zeggen dat Nicoleke het er toch heel aardig af bracht voor een beginner. Eh. O. En met stokjes moet natuurlijk ook gespeeld worden!

Schattig!

Iben vond het blijkbaar héél raar dat er foto’s gemaakt werden.

Na nog een drankje in de Toque Toque moesten de Roermondse dames helaas alweer afscheid van ons nemen, want die moesten nog iets doen met zo’n prins. Nee niet die van dat witte paard, maar die van dat veul bier en die kutmuziek. Santenkraam en Novy waren slim genoeg om te blijven slapen zodat ze nog mee konden gaan dansen. Op weg naar Ekko maakten we nog een pitstop in de Flitz. Ach, de Flitz. Waar de cola nog uit glazen flessen geschonken wordt, je nog een potje kunt darten en de dj nog platen draait alsof ie voor een uitverkochte zaal staat in plaats van voor een schrale kroeg met anderhalve man en een paardekop. En drie lekkere wijven natuurlijk.

De nacht werd afgesloten met een potje dansen in Ekko, waar met name Novy erg in de smaak viel bij de jongens. Jongetjes. Waar we nog ouderwets te horen kregen: ‘zeg, willen de dames nog wat drinken?’ en waar we op de dansvloer met name erg blij werden van Yeasayer, DJVT en Florence and the Machine. En waar we al schaterlachend naar buiten gingen door de jongen bij de garderobe, die tegen Novy, die toch wel enigszins opziet tegen haar aanstaande 40e verjaardag, zei: ‘ah joh, je bent toch nog geen 40 ofzo??’

Na een nachtje met iets te weinig slaap besloten we de ochtend, nou ja, middag, maar vooral relaxed door te brengen met een ontbijtje en Wie is de Mol op Uitzendinggemist. Het is Pepijn. Ontdekte de man van Santenkraam. Dan weten jullie dat alvast.

Om Nicoleke nog één keer jaloers te maken stopten we op het station nog even bij Starbucks, waar de dames genoten van carrotcake en ik een cinnamon role mee naar huis nam.

Daarna moest er toch écht uitgezwaaid worden, want Novy had nog 2 uur treinen voor de boeg. Meiden, ik vond het weer heel erg gezellig met jullie!! Ik kan niet wachten tot de volgende keer. 😀

17 Reacties to “Sushi!”

  1. Oh ik zie t alweer. Mijn foto-face had ik thuisgelaten. Haha. Oh mán wat was t leuk!!!! Zoals ik al zei, ik heb heimwee naar deze topavond.

  2. Susy said

    Verdomme.
    Ja, het was leuk. LEUK!
    En ik voel me echt als het pubermeisje dat als enige vroeg thuis moest zijn en daardoor alle goodstuff misliep.
    Verdomme.

  3. sanneke said

    Oooooh! Wat vond ik het geweldig iedereen te zien! Lekker te eten samen en te dansen met Novy en jou! Gelukkig hoefde Novy niet alleen te treinen, de helft van de reis kon ik er voor zorgen dat ze zich niet hoefde te vervelen en wakker bleef. 🙂 En nu begint Rinke aan ’t stukje Starbucks’ carrot cake dat ik voor hem bewaarde en zie ik vast uit naar de volgende date!

  4. sanneke said

    @susy: ja, jammerjammer, gemiste kans en zo!

  5. Dat blockeer ik ff, dat wij vroegtijdig naar huis gingen. Is t al april?

  6. Novy said

    Nou kijk, het ging dus zo.
    We gingen weg.
    Bij de garderobe vroeg een jongen (19, 20? lichtelijk dronken): ‘En, vonden jullie het leuk in de Ekko?’
    Waarop ik iets onnozel zei als: ‘Oh. Is dit de Ekko? En de Ekko, dat is dus blijkbaar een ding in Utrecht?’
    Waarop mij wat hoongelach ten deel viel.
    De jongen zei:’ Joh, de Ekko, die is al van voor onze tijd.’
    De garderobeman zei: ‘ Bestaat al 25 jaar.’
    Ik zei: ‘Nou, 25 jaar, das niet voor mijn tijd hoor.’
    Jongen: ‘Nee, okee, maar het is toch ook weer niet zo dat je al véértig bent ofzo’. (‘Veertig’ hierbij uitgesproken alsof het hoogbejaardste woord was dat ie kon verzinnen.)
    Ik: ‘Nee, welnee, tuurlijk niet. Gekkie.’

    Was grappig.
    Vond ik ook.

    En oh, wat was je een fijne gastvrouw! (Ontbijt met gebakken eieren en kaas op ciabattabrood, cappuccino en jus d’orange!)

  7. Novy said

    Oja. ‘van dat veul bier en die kutmuziek’ haha, moest ik om lachen.

  8. Anita said

    haha, die carrot cake at ik ook vanochtend. dat was mijn brunch. Gister op weg terug naar huis even bij de Starbucks meegenomen. (gekocht dus) samen met een heeeeeele grote latte, die ik nodig had om niet in Maastricht wakker te worden.

    Wat klinkt het allemaal leuk zeg. Het is dat ik het ook echt super had zaterdag, maar ik zou hier bijna jaloers van worden 😉

    Zo, en nu ga ik kijken of de andere sushi-girls ook al gelogd hebben!

  9. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: nee joh, op die eh, eh, tweede foto sta je hartstikke leuk!!
    @ Susy: welnee, zo was het toch helemaal niet? Je was niet de enige, er waren er nog twee.
    @ Sanneke: ja was leuk!! Ik heb ook alweer zin in de volgende keer. En Rinke nu waarschijnlijk ook. 😀
    @ Nicoleke: bijna!
    @ Novy: ja! Zo ging het. Maar dat vond ik teveel typwerk, haha. Dus dank je. En graag gedaan! 😀
    @ Anita: ja die is goed he, die carrot cake. Ik dacht al dat jij er ook nog wel even langs was gegaan, haha. Susy heeft ook gelogd inmiddels!

  10. creatiefmetquirk said

    Even namens Susy, want mijn blog is haar reacties blijkbaar beu:
    @Novy: Gekko zei je natuurlijk.

  11. Novy said

    Ja. Dat zei ik natuurlijk.

  12. rudy kaals said

    Heyja, leuk dat ik ook nog even mocht deelnemen. Ik hoop dat de overpeinzing over bananen in voormalig DDR jullie bij gebleven is.

    Volgende keer ben ik er IRL bij! Zullen we dan mosselen gaan eten in bijvoorbeeld Yerseke?

  13. Impa said

    Ik moest lachen om ‘Novy heeft een kroontje! En het is een Chinees!’
    Man, wat ben ik trouwens blij dat ik er niet bij was. Het klinkt verschrikkelijk allemaal. Eten, drinken, lachen, dansen… pfffff.

  14. Door said

    Heerlijk heerlijk, alles! Maar dat zei ik al een paar keer op de diverse logjes. Ik zie telkens die twee obers op de achtergrond vreemd naar jullie kijken:-)

  15. -JC- said

    Jeetje, dat ziet er vreselijk gezellig uit, en wat een leuk geschreven verslag. Voortaan dus op de onderkant van de Sushi kijken, vind je een klein stickertje: made in China??

  16. Marianne said

    Heb bij Suzy de tekeningen al gezien, hahaha, je lijkt er nog echt op ook! Erg leuk gedaan hoor.

  17. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: je herkende Iben niet eens.. Schandalig! The voice of god! Ik ben altijd in voor seafood in Yerseke.
    @ Impa: ja ik dacht gedurende de avond nog: dit zou Impa echt vre-se-lijk hebben gevonden.
    @ Door: haha! Ja die waren wel een beetje overweldigd door ons geloof ik. 😀
    @ JC: welkom hier! En dank je. 😀 Ik zou het maar checken ja, want die Chinezen doen echt álles tegenwoordig. 😉
    @ Marianne: ja goed hè, van Santenkraam? Ik vond hem ook goed lijken!

Plaats een reactie